Proč jíst hrušky: zlepšují hubnutí, soustředění, imunitu i náladu

Bigstockphoto
|
28. 01. 2022
|
Krásné, slaďoučké a ideálně právě utržené ze stromu. Na hruškách si lidi pochutnávali nejspíš už v době kamenné. Proč bychom je měli následovat?

Hruškami bychom neměli opovrhovat, když je máme k dispozici. Patří k našim lokálním potravinám a ty nám prospívají ze všech nejvíc. Je mnohem lepší dát si právě tohle ovoce než nějaké to exotické. Ne že by kumquat, liči nebo kiwi byly vyloženě na škodu, ale často stačí sáhnout po něčem úplně obyčejném a výsledky budou ohromující.

Dej hruškám šanci a sleduj, co bude

Jedna hruška střední velikosti obsahuje tolik vitamínu C jako půl šálku pomerančové šťávy. Než aby ses mačkala s pomeranči, bude lepší se zakousnout do šťavnaté hrušky (nebo si ji pro jistotu nakrájet, protože i mladé zuby můžou občas potrápit).

Taky z ní získáš asi 4 g vlákniny, která udělá dobře tvému zažívacímu traktu, a poctivé množství antioxidantů, které jak známo například zabraňují předčasnému stárnutí buněk. A co je důležité – najdeš v ní i dost kyseliny listové, fosforu a jódu.

Dřív se hrušky používaly ke zmírnění horečky, při zimnicích, křečích a poruchách zažívání. Dneska asi spíš vsadíme na prevenci a pravidelnou konzumaci než na hrušku jako lék. V tom ale není žádný problém!

bigstock-fresh-organic-pears-background-325865671.jpg

Hrušky obsahují antioxidanty, které bojují proti volným radikálům.
Bigstockphoto
Hrušky jsou nejlepší čerstvé, klidně si z nich ale můžeš udělat odvar, džus nebo džem.

Pomáhají při zácpě i při redukční dietě

Právě pravidelná konzumace tohohle ovoce může být tělu velice prospěšná. S čím vším můžou hrušky jako takové pomoct?

  • Pomáhají snižovat hladinu cukru a cholesterolu v krvi.
  • Pomáhají snižovat riziko vysokého tlaku, infarktu a mozkové mrtvice.
  • Obsažené antioxidanty bojují proti volným radikálům, jsou tedy prevencí vzniku a rozšiřování rakovinného bujení.
  • Posilují imunitu.
  • Odvar z hrušek je vynikající na kašel.
  • Pozitivně ovlivňují naši náladu.
  • Pomáhají snižovat riziko vzniku osteoporózy.
  • Působí proti hnilobným procesům ve střevech.
  • Napomáhají lepšímu soustředění.

Na hruškách je fajn i to, že obsahují spoustu vody. Proto se hodí i do redukčních diet a můžou si na nich čas od času pochutnat i diabetici.

Hrušky jen tak, ale třeba i pečené

S hruškami můžeš libovolně nakládat jako s jiným ovocem. Klidně je bašti syrové a samotné nebo je nakrájej do koláče. V menším množstvím skvěle doplní zeleninový salát a báječnou chuťovou kombinaci tvoří s tvrdými a plísňovými sýry.

Naším favoritem je ovšem pečená hruška, kterou si sama můžeš přizpůsobit svým chutím.

Co potřebuješ: hrušku, lžíci tekutého sladidla (použily jsme čekankový sirup), 1,5 lžíce vody, lžíci rozinek, špetku namletého hřebíčku a skořice

Jak na to:

  • Předehřej si troubu na 190 °C.
  • V misce smíchej sirup, vodu a koření. Do vzniklé směsi namoč rozinky.
  • Hrušku omyj a zbav jádřince.
  • Do vydlabaného středu dej samotné rozinky.
  • Zvenčí hrušku pomaž nebo postříkej sladkou směsí.
  • Dej hrušku do zapékací mísy, volně ji překryj alobalem a peč ji na 190 °C asi 20 minut nebo do změknutí.
  • Servírovat ji můžeš samotnou, ale nic nezkazíš lžící zakysané smetany.

Máš ráda hrušky, nebo se jim vyhýbáš?

Použité zdroje: zdroj 1, zdroj 2

Související články