Proč jíst třešně: pomáhají na dnu, při hubnutí a se spánkem

Třešně pomáhají na dnu, ale i na hubnutí.
28. 06. 2018
|
Slaďoučké červené třešně… Kdo by je nemiloval? Kromě toho, že jsou tak lahodné a můžeme se po nich utlouct, jsou taky možná zdravější, než si umíš představit. Podívej se na ně společně s námi a nejspíš se budeš divit!

O třešních se ví především to, jak moc pomáhají lidem, kteří trpí dnou. Už pět hodin po konzumaci třešní nebo višní dochází ke snižování hladiny kyseliny močové a záchvaty dny tak zeslábnou nebo nepřicházejí tak často. Je přitom prý jedno, jestli jíme čerstvé, mražené nebo kompotované ovoce. Nesmí být ale přeslazené, jak to u kompotů, které nejsou domácí, často bývá.

Věděla jsi, že třešní můžeme rozlišit asi 1 000 druhů? Liší se nejen barvou, ale i chutí. Jejich dopad na lidské zdraví je ale vždycky jen dobrý (když na ně nemáš alergii nebo je nezapiješ mlékem).

Třešně jsou skvělým antioxidantem. Působí proti tvorbě volných radikálů v organismu.
Třešně si můžou dopřát i diabetici. A taky všichni, kteří se snaží zhubnout.

Třešně zblízka: co v nich najdeme?

Třešně jsou skvělou zásobárnou vitamínů a minerálů. Jde hlavně o draslík, hořčík, vápník, zinek, železo a křemík. Z vitamínů tady hraje důležitou roli céčko, béčko a éčko. Za jejich zbarvení může antokyan, který se společně s vitamínem C podílí na tom, abys měla pružné a pevné tkáně.

Třešně jsou ukázkový antioxidant, bojují proti výskytu volných radikálů v těle, které ti to můžou pořádně zavařit, když je jich moc. Působí taky protizánětlivě a za jejich konzumaci ti poděkuje i tvoje pokožka.

5 důvodů, proč si pravidelně dát hrst třešní

Na třešních je skvělé třeba i to, že se v přiměřeném hodí do jídelníčku při hubnutí a že si na nich mohou čas od času pochutnat i diabetici. Asi 50 % obsažených sacharidů totiž tvoří fruktóza.

Pomůžou ti dobře spát

Jestli se ráno budíš jako praštěná paličkou, protože v noci bdíš nebo spíš tak nekvalitně, že jsi přes den nepoužitelná, zkus si dát pravidelně třešně před spaním. Obsahují totiž melatonin, což je hormon, který ke kvalitnímu spánku potřebujeme.

Zlepší ti paměť

Třešně jsou dobré na paměť. Jestli máš pocit, že máš svoje výpadky čím dál častěji, vrhni se na třešně. Anthocyaniny, které v třešních jsou, se používají při léčbě demence a Alzheimerovy a Parkinsonovy choroby, při nichž paměť dostává pořádně na frak. Studenti by si měli dopřát víc třešní během zkouškového období.

Třešně si můžeš dát k snídani nebo dopolední svačince. Nabudí tě!
Třešně si nejradši dáváme hned do pusy. Bezva jsou ale i s jogurtem nebo pudingem.

Podpoří činnost srdce a kvalitu cév

Třešně, potažmo obsažené flavonoidy, které mají protizánětlivé účinky, jsou skvělou součástí jídelníčku osob, které trpí na kardiovaskulární onemocnění. Prevence je k nezaplacení, tak ji zkus.

Vlákninou proti rakovině tlustého střeva

Podle amerických vědců speciálně vláknina z třešní a višní pomáhá snižovat riziko vzniku rakoviny tlustého střeva. Že je vláknina sama o sobě potřeba, to víme. Ale že je tahle něčím jiná? Obsažené bioflavonoidy mají efekt při prevenci onkologických onemocnění, například co se týče jícnu, prostaty nebo prsou. Za pokus to stojí, ne?

Do diety a pro sportovce

Třešně pomáhají omezovat množství ukládaného tuku, proto by neměly chybět v dietě, když se snažíš zhubnout. Sportovci je pak milují především proto, že přírodní šťáva z třešní ulevuje od bolesti svalů při vytrvalostních aktivitách (ale pochopitelně nesmí jít o kupovaný, cukrem a chemií nacpaný džus).

Kam s nimi?

Třešně si samozřejmě můžeš vychutnat na spoustu způsobů. Zřejmě nejvíc je ale všichni milujeme hned do pusy. Přidat je můžeš i do klasické nebo odlehčené buchty, bezvadné jsou s bílým jogurtem k snídani nebo dopolední svačince. Však už ty už si svého favorita najdeš.

Jak si nejradši vychutnáváš třešně ty? Dej nám vědět do diskuze pod článkem!

Související články