10 tipů pro zdravý spánek, který potřebuje každý z nás

Co bys měla udělat pro to, aby ses ráno budila odpočinutá?
Komerční článek
|
19. 10. 2020
|
Dnešní doba je velmi hektická. Každý se za něčím žene, a přitom zapomíná na své zdraví. Když už přes den není na nic čas, tak v noci by měl být aspoň kvalitní spánek. Lehce se řekne, hůře provádí. Mnoho lidí má totiž problém, co se nazývá nespavost.

Žádná technologie

Technologie jako taková lidem usnadní život. To je sice pravda v mnoha ohledech, nicméně před spaním do postele určitě nepatří. Ale mnoho z nás to tak nedělá. Jistě to znáte sami. Už jste v posteli, ale na nohou máte notebook a doháníte například práci. Nebo co je horší, jen tak šmejdíte po internetu. A co je úplně nejhorší – chytré telefony.

Také žádná televize. Už velmi dlouho spadá tahle vlastně už babička v technice do ložnice. Dámy to jistě znají. Jak muž chytne ovladač, je konec. Přepíná a přepíná. Je to z důvodu, že cítí v tu chvíli mocný. Nicméně vy chcete spát. Opět to zásadní. Pro kvalitní spánek žádné blikající modré světlo z televize.

Topení s mírou

Úplná pravda. Zdravý spánek je věc vysoce důležitá. Jak usnout, když je příliš teplo? Jednoduché. Prostě ubrat teplotu. Druhý extrém, když je zase přílišná zima. Prostě platí pravidla, že zlatá střední cesta je nejlepší forma. Může se stát, že se probudíte zimou – a už prostě nezaberete.  Právě proto je třeba přemýšlet na navolení správné teploty.

Četbou ke zdravému spaní

Zdravé spaní a čtení knih k sobě pasuje jako klíč k zámku. Bohužel dnešní doba hlavně u dětí je smutná v tom, že skoro nečtou. Přitom čtení knih má nespornou řadu výhod. Kromě toho, že si báječně pročistíte před spaním hlavu, se i něco dozvíte. Na trhu je mnoho encyklopedií, stačí si jen vybrat. Z poutavých knih, klidně i romantických, se dozvíte něco o životě. A hlavně – čím více čtete, tím budete moudřejší nejen myšlenkově, ale i duševně.

bigstock-rest-sleeping-comfort-and-pe-228814405.jpg

Jak se dobře vyspat? Existuje několik triků.
bigstockphoto.com

Matrace pro kvalitní spánek

Jak vybrat matraci je celkem věda. Nicméně, když se v obchodě pozeptáte, prodavači vám jistě poradí. Správná, a hlavně kvalitní matrace dokáže udělat divy. Po spaní na kvalitní matraci se ráno cítíte zregenerovaní, jelikož má vaše tělo a organismus možnost jednoduché regenerace po celém dni.

Matrace musí být:

  • prodyšná,
  • kvalitní,
  • co nejvhodnější.

Jaké jsou druhy matrací:

  • matrace z líné pěny,
  • matrace ze studené pěny,
  • pružinová matrace,
  • latexové matrace,
  • flexifoam,
  • matrace z kokosového vlákna.

Každá z matrací je vhodně testována.

Jak dále zdravě spát

Žádný stres. To je obvykle základ. Dále žádná káva, ani výrobky obsahující kofein. Nemělo by se ani podřimovat přes den. Potom je v noci problém usnout. Někomu pomáhá například poslech audioknih. Před spaním pomáhá i čerstvý vzduch, tak si můžete vyvětrat.

Tak vzhůru ke zdravému spánku!

Související články