Čím se nakopnout kromě kafe? Zkus mátu nebo lososa

Nakopnout tě může zelený čaj nebo matcha.
|
27. 08. 2020
|
Potřebuješ po ránu šálek kávy, aby ses probrala dřív, než vyjdeš z domova do práce? Nebo na tebe přichází nezvladatelný útlum po obědě, případně později během odpoledne? Máme pro tebe 7 tipů na to, čím se nakopnout!

Je jedno, jestli už na kafe nemáš chuť, nebo jestli zrovna není k dispozici. Tyhle věci stojí za vyzkoušení a můžou být příjemnou alternativou jinak oblíbeného povzbuzujícího moku.

Máta

Důvod je nasnadě. Máta je příjemně osvěžující (pokud zrovna nemrzne, až praští) a podle některých studií má pozitivní vliv na okysličování mozku, v důsledku čehož se můžeš cítit čilejší. Dej si vodu s mátovými lístky (můžeš přidat i citrón) a možná budeš příjemně překvapená.

pexels-lukas-298719.jpg

Kdo by to byl do máty řekl?
pexels.com
Voda s mátovými lístky a citrónem? Taky tě může povzbudit!

Kardamom

Podobně funguje taky kardamom, který dokáže zrychlit krevní oběh a zlepšit okysličování těla – mozek nevyjímaje. Pokud s ním ještě nemáš zkušenosti, věz, že se dá dát například od nápojů, salátů, omáček nebo k masu. Výjimkou není ani v některých sladkých jídlech.

Kvalitní čokoláda

Nenene, po tabulce mléčné čokolády, která je spíš kombinací tuku a cukru, nesahej. Pořiď si do práce do šuplíku i domů do spíže kvalitní čokoládu s aspoň 70 % kakaové sušiny. Třeba v kombinaci s řeckým jogurtem nebo skyrem, v němž najdeš vyšší podíl bílkovin než v obyčejném bílém jogurtu, je skvělou svačinkou, která tě nejen zasytí, ale taky dodá energii a povzbudí.

amirali-mirhashemian-rcvilsxhyi0-unsplash.jpg

Hořká čokoláda je skvělým zdrojem energie.
unsplash.com
I kvalitní čokoláda obsahuje kofein, i když jen v malém množství.

Losos

Pokud máš ráda lososa, neuděláš chybu, když si ho dáš k obědu, zvlášť v náročném dni. Obsah omega-3 mastných kyselin totiž podpoří činnost mozku (například soustředění) a ještě blahodárně zapůsobí na tvé srdce. Příznivý vliv má i na náladu, tak se toho neboj.

Zázvor

Je dokázáno, že zázvor podporuje činnost mozku, hlavně soustředění a paměť. Proto ti může s útlumem pomoct i on. Tady je pár důvodů, proč ho mít pořád po ruce!

bigstock-ginger-powder-in-glass-jar-and-200809408.jpg

Zázvor pomáhá se spoustou potíží.
bigstockphoto.com
Udělej si třeba poctivý zázvorový čaj nebo zázvorovou limonádu. Je to lepší než si je kupovat.

Zelený čaj nebo matcha

Zkus taky zelený čaj nebo čaj matcha. Zelený čaj obsahuje o něco méně kofeinu než klasické espresso a matcha je ještě o něco zajímavější – obsažený tein funguje podobně jako kofein, jen s tím rozdílem, že má pomalejší nástup a jeho účinky vydrží déle. Co všechno umí matcha? Koukni na samostatný článek!

Odpolední šlofíček

Když si „dáš dvacet“ (pokud máš možnost), můžeš se krásně osvěžit na další a další hodiny. Koukni, jak na to jít správně, aby sis neuškodila!

Čím se ráno nebo přes den nakopáváš ty? Dej nám vědět v diskuzi pod článkem!

Související články