Zdravé večeře, které ti zachutnají. Kterou zkusíš?

Co vařit k večeři? Poradíme!
|
28. 05. 2020
|
Přes den není takový problém vymyslet, co si dát k jídlu. Večer už bychom ale měli všichni brzdit, abychom se nenadlábli tak, že si tělo přes noc pořádně neodpočine a ještě si zaděláme na tukové zásoby. Co si tedy dát?

Předně je nutno říct, že naše tipy nebudou nejspíš vyhovovat všem. Považujeme totiž večer za důležitou složku jídla zeleninu, která ale nemusí každému na noc dělat dobře. Zároveň budeme apelovat na večerní umírněnou konzumaci sacharidů, ovšem vždycky záleží hlavně na tom, kolik jsi jich přijala během dne. Pokud hodně, k večeři už je nevol. Pokud málo a podle výpočtu máš ještě rezervu, klidně si dej. To samé se týká tuků a bílkovin.

# V hlavní roli tvaroh a tvarohový sýr

Tvaroh milují mlsné ženy i nabušení kulturisti. Není divu, obsahuje spoustu bílkovin, které jsou důležité pro ochranu a udržení svalové hmoty. K večeři si tak můžeš dopřát třeba nízkosacharidové pečivo (nebo jiné, záleží na tvých preferencích) s tvarohovou pomazánkou a zeleninou. Kouzlo této inspirace spočívá v tom, že tvarohová pomazánka se dá pravděpodobně do nekonečna variovat a záleží jen na tom, na co máš zrovna chuť.

Náš tip: Místo tvarohu můžeš vyzkoušet jemnější tvarohový sýr. Je stejně variabilní! A tady najdeš tipy na báječné pomazánky, které bys měla vyzkoušet.

bread-5063099_1920.jpg

Tvarohová pomazánka se dá variovat snad na milión způsobů.
pixabay.com
Do tvarohu přidej, na co máš chuť. A je to!

# Kombinace masa a mozzarelly

Miluješ maso? Tak jo, dej si ho. Pokud k tomu nedáš dopustit na mozzarellu, rozhodně zkus kuřecí závitky právě s tímhle druhem sýra. Naboucháš se potřebnými bílkovinami a tepelně zpracovanou zeleninou, takže to třeba nebude takový problém na noc.

Co potřebuješ (na 2 porce): 250 g kuřecích prsou, trošku strouhanky, lžíci strouhaného parmazánu, pár lístků čerstvého baby špenátu, stroužek česneku, olivový olej, lžíci ricotty, vyšlehaný bílek, dva nešlehané bílky, 20 g mozzarelly nakrájené na tenké plátky, ¼ omáčky marinara a bazalku.

Jak na to?

  • Kuřecí prsa rozděl a naklepej.
  • Smíchej strouhanku s parmazánem a nech si tuhle suchou směs na straně.
  • Baby špenát trošku pokrájej a dej ho s česnekem restovat na olivovém oleji, potom přimíchej ricottu, parmazán a vyšlehaný bílek.
  • Vymaž si zapékací mísu a předehřej troubu na 200 °C.
  • Kuřecí plátek polož a naplň ho připravenou sýrovou směsí. Pak z něj udělej rolku.
  • Vytvořenou rolku ještě namoč do dvou nevyšlehaných bílků a obal ji ve strouhance.
  • Do zapékací mísy dej vytvořené rolky spojem dolů. Peč 25 minut.
  • Pak potři rolky omáčkou marinara a poklaď na ně plátky mozzarelly.
  • Peč ještě pár minut, dokud se mozzarella nerozpustí.
  • Na závěr posypej rolky bazalkou.

Náš tip: K rolkám můžeš podávat nejrůznější přílohy, ale klidně i samotnou zeleninu. Neboj se experimentovat s jejími barvami!

bigstock-tender-chicken-breasts-topped-256708564.jpg

Bílkovinami nacpaná večeře? Žádný problém.
bigstockphoto.com
Tohle je fakt lahůdka a ta práce za to stojí!

# Míchaná zelenina s cottagem sýrem

Spěcháš, ale chtěla by sis dát teplou večeři? Žádný problém. Stačí mít v mrazáku mraženou zeleninu, ideálně kombinaci hrášku, mrkve a kukuřice, která se skvěle chuťově doplňuje. Tu si připrav na trošce másla na pánvičce, přidej oblíbené koření, a až bude hotovo, stačí přidat cottage sýr. Ten si mimochodem taky můžeš dochutit – třeba solí, pepřem, bylinkami nebo česnekem!

# Šunkové a sýrové rolky s česnekovou pomazánkou

Pokud máš ráda česnekovou pomazánku, udělej si ji – třeba z tvarohového sýra. K tomuhle evergreenu pak přidej ještě kvalitní šunku (s aspoň 80 % masa) nebo oblíbený plátkový sýr. Vytvoř plněné rolky a dopřej si k nim třeba trošku zeleniny. Jednoduchá bašta, kterou si určitě ráda zopakuješ!

bigstock-ham-roll-ups-stuffed-with-chee-267158059.jpg

Šunkové a sýrové rolky jsou jednoduché a chuťově skvělé.
bigstockphoto.com
Pokud hledáš něco jednoduchého na přípravu, jsou rolky tím nejlepším, co si můžeš dát!

# Cuketové placky s parmazánem

Je to fofr a výsledek je ohromující. Pojďme na to!

Co potřebuješ (na 2 porce): 350 g cukety, půl lžičky soli, hladkou mouku, trošku strouhaného parmazánu, stroužek česneku, vejce, lžíci olivového oleje, sůl a pepř.

Jak na to?

  • Cuketu oloupej a nastrouhej, osol a dej jí 15 minut, ať se zbaví přebytečné vody.
  • Nastrouhanou cuketu pak smíchej s ostatními ingrediencemi. Mouky a parmazánu přidej takové množství, aby se vytvořilo těsto, které bude v pohodě držet pohromadě.
  • Vytvořené placky se dají udělat jak na pánvi, tak v lívanečníku, aby byly všechny stejné.
  • Placky můžeš servírovat teplé i studené, samotné nebo třeba s troškou kysané smetany.

Náš tip: Jde to i jinak. Stačí nakrájet cuketu na plátky a s parmazánem zapéct.

Kterému z našich tipů dáš přednost? A co nejradši večeříš? Dej nám vědět v diskuzi pod článkem!

Tagy: 
Související články