Zázrak jménem pepř: pomůže s tukovými buňkami i šedinami

Bigstockphoto
|
21. 08. 2021
|
Pepř je jedním z nejpoužívanějších druhů koření a najde své uplatnění snad ve všech kuchyních světa. Věděla jsi, že může být super parťákem i v boji s tukovými buňkami a šedinami?

Pepř a něco málo o něm

Pepř je plodem tropické stálozelené liány – pepřovníku černého – a v současné době se pěstuje hlavně na plantážích v tropických oblastech. Je typický svým štiplavým aroma a ostrou až pálivou chutí.

Možná tohle koření považuješ za úplně běžné a nevidíš na něm nic zvláštního, ale pepř byl odpradávna hojně obchodovanou komoditou, jejíž cena se rovnala dokonce zlatu! Dovolit si ji mohla jenom šlechta.

Pepř a zdraví

Už naši předci si byli vědomi výjimečných vlastností tohohle koření a taky jeho blahodárných účinků na naše zdraví. Jaké že jsou?

Podporuje trávení

Pepř podporuje sekreci kyseliny chlorovodíkové obsažené v žaludeční šťávě, díky čemuž tělu pomáhá trávit potravu. Může za to zejména piperin, což je látka obsažená ve vnějším obalu pepře, která stojí za jeho štiplavostí a která pomáhá blokovat tvorbu nových tukových buněk a urychluje metabolismus! Kromě toho pepř pomáhá z těla odstraňovat toxiny a uklidňuje žaludeční vředy.

bigstock-black-pepper-or-pepercorn-on-w-424479338.jpg

Pepřů je hned několik druhů. Nejznámější je ten černý.
Bigstockphoto
Pepř je pro zdraví nesmírně prospěšný. Jeho konzumace nebudeš litovat.

Spojenec při nachlazení, chřipce a viróze

Pepř podporuje pocení, a proto na nás má příznivé účinky, když zrovna bojujeme s horečkou nebo zimnicí. Pomáhá taky při kašli a zahlenění. Mimo jiné zvyšuje tělesnou teplotu, takže pokud je ti pořád zima a trápí tě chladné ruce a nohy, dej si špetku pepře (v takových případech se doporučuje 1-15 gramů denně). Přidat si ho můžeš dokonce do bylinkového čaje, protože zvyšuje vstřebávání bylinek, a tak budeš brzo zase jako rybička.

Prevence šedivých vlasů

Spousta žen se na šediny těší a ty, které je už mají, je dokonce považují za svou chloubu. Pokud patříš mezi ty, které po šedivé kštici zrovna netouží, zkus tenhle jednoduchý trik: smíchej ¼ čajové lžičky pepře v ½ šálku bílého jogurtu a tuhle směs si vmasíruj do pokožky hlavy. Nech zhruba ji půl hodiny působit a pak vlasy důkladně opláchni. Kromě pokožky hlavy působí blahodárně i na pleť.

Potlačuje deprese a zmírňuje bolesti zubů

Pravidelná konzumace černého pepře dokonce pomáhá zmírnit deprese, podílí se na zlepšování paměti a celkově podporuje funkci mozku. Další z jeho užitečných vlastností je schopnost snižovat bolesti zubů a dásní.

Ještě nekončíme

Pozitivních účinků pepře na naše zdraví je ještě mnohem víc. Ve zkratce je to třeba prevence aterosklerózy, detoxikace organismu nebo pomoc při léčbě kožního onemocnění zvaného vitiligo.

Tak co, pořád ti připadá pepř tak obyčejný? Poděl se s námi o své názory a zkušenosti v diskuzi pod článkem!

Použité zdroje: zdroj 1, zdroj 2

Související články