Polévka z hlívy ústřičné nastartuje imunitu. A bude ti chutnat!

Bigstockphoto
|
19. 11. 2021
|
Na podzim je většina lidí nemocná, a tak je pravý čas na pořádné posílení imunity. K tomu se přesně hodí lahodná a zdravá polévka z hlívy ústřičné.

Přírodní zázrak v podobě houby nemusíš hledat hodiny po lese, stačí si zajít do obchodu a sáhnout po hlívě ústřičné. Královna hub se jí neříká jen tak, patří mezi suroviny přímo napěchované vitamíny. Obsahuje například vitamín B5 (kyselinu pantothenovou), B7 (biotin), vitamín C, D, K a mnoho dalších. Našli bychom v ní taky železo, draslík, zinek, množství proteinů a enzymů.

Posiluje imunitu a snižuje krevní tlak

Konzumace téhle houby dokáže rychle upravit hladinu cholesterolu v krvi, krevní tlak a taky zvyšuje tvorbu červených krvinek. Kromě toho zvyšuje odolnost vůči infekcím a významně posiluje imunitní systém. Je účinná proti virovým, bakteriálním a plísňovým chorobám, a dokonce pomáhá i proti ekzémům a hemoroidům.

bigstock-bunch-of-fresh-oyster-mushroom-391642499.jpg

Hlíva ústřičná je pro někoho známá a oblíbená, pro jiného tabu.
Bigstockphoto
Tahle houba je neuvěřitelně zdravá a může ti pořádně nakopnout imunitu.

Kromě toho všeho má navíc i zpomalovat stárnutí a pomáhá při chemoterapiích.

Hlíva ústřičná patří k nízkokalorickým potravinám, a tak ji můžeš zařadit jak do běžného jídelníčku, tak i do redukční diety.

I když se dá z hlívy udělat množství pokrmů, včetně řízků, na podzim se nejlíp hodí do teplé a vydatné polévky. Zkus tenhle jednoduchý recept a nastartuj svou imunitu!

Co potřebuješ: 250 g hlívy ústřičné, 2 cibule šalotky, 2 lžíce přepuštěného másla, lžičku mleté sladké papriky, ½ lžičky kmínu, litr zeleninového vývaru, lžičku sušené majoránky, sůl a pepř

Jak na to?

  • Nejdřív očisti a nakrájej hlívu. Šalotku nasekej najemno.
  • Pak v hrnci rozehřej dvě lžíce přepuštěného másla, přidej nasekanou cibuli a zlehka ji osmahni na mírném plameni, dokud nezměkne a nezesklovatí.
  • K osmažené šalotce přidej nakrájenou hlívu a to všechno restuj asi 5 minut na mírném plameni.
  • Ke směsi přidej sladkou papriku a kmín a nakonec směs zalij zeleninovým vývarem. Hrnec přiklop pokličkou a nech vařit 25 minut na stále mírném plameni.
  • Uvařenou polévku dochuť solí, pepřem a majoránkou. Lahodnou polévku můžeš podávat se snítkou majoránky či s opraženými kostičkami rohlíku. 

Náš tip: Když po zalití směsi vývarem přidáš ještě najemno nastrouhaný brambor, dostane polévka hustší konzistenci. Jde o zdravější náhradu jíšky. Pokud chceš mít polévku ještě o něco krémovější, můžeš do ní před podáváním přidat 200 ml smetany.

Vyzkoušíš polévku z hlívy ústřičné, nebo jsou pro tebe houby „no-go“?

Použité zdroje: zdroj 1, zdroj 2, zdroj 3, zdroj 4

Související články