3 sladké low carb dobroty, kterým jednoduše propadneš

Mlsat se dá i bez hromady cukru.
|
22. 07. 2020
|
Jedeš low carb stravování? Nebo se snažíš zhubnout s běžným vyváženým jídelníčkem a ráda bys ušetřila nějaký ten sacharid a cukr, abys jich neměla přemíru, což by tvoje snažení zhatilo? Tady je způsob a bude se ti líbit!

Jestli miluješ sladké, ale přibereš tři kila, jen co nakoukneš výlohou do cukrárny, může ti pomoct mlsat nízkosacharidově. Je to sice trochu pracnější a venku takové dobroty jen tak neseženeš, dost možná ti to ale zjednoduší hubnutí nebo udržování váhy.

Míša, kterého miluje snad každý

No jo, tenhle nanuk se nejspíš navždycky zapsal do našich srdcí a chuťových pohárků. Ačkoli je tvarohový, stejně se v něm schovává cukr a podobně můžou škodit i sacharidy, jejichž přebytek se přeměňuje v naše tukové zásoby. Prostě si vyrob Míšu doma a basta!

Co potřebuješ: 250 g plnotučného tvarohu, 100 g zakysané smetany, erythritol (případně xylitol nebo čekankový sirup), kvalitní hořkou čokoládu

Jak na to:

  • V míse smíchej tvaroh se zakysanou smetanou a sladidlem. Přidej ho tolik, aby se ti směs zdála opravdu sladká – jakmile zmrzne, dost sladkosti se ztratí.
  • Nandej směs do formiček na nanuky a nech ji několik hodin v mrazáku.
  • Pokud chceš jen tvarohovou zmrzku, je hotovo.
  • Pokud chceš ještě polevu, rozehřej si ve vodní lázni čokoládu a přidej do ní trošku sladidla.
  • Zmrzlé nanuky jeden po druhém namoč nebo lžící polij, vrať do formiček a zase rychle vrať do mrazáku.
  • Čokoláda brzy ztuhne a bude to. Takový nanuk je bezva svačinka nebo jen dezert ke kávě.

bigstock-homemade-coconut-popsicles-ic-289764985.jpg

Zmrzlina ze stánku je fajn, ale doma si taky můžeš udělat božskou!
bigstockphoto.com
Tuhle zmrzku můžeš variovat podle aktuální chuti. Přidej třeba ovoce nebo kokos!

Raffaello kuličky, pro které bys vraždila

Jestli máš ráda kokos, tenhle recept už nikdy nezapomeneš. Na rozdíl od tradiční receptury je tahle zásadně odlehčená, co se kalorií, sacharidů i samotných jednoduchých cukrů týče.

Co potřebuješ: 250 g mascarpone, najemno strouhaný kokos, trošku kokosové mouky, celé mandle a sladidlo (zase doporučujeme erythritol, xylitol nebo čekankový sirup – tady hodně záleží i na konzistenci)

Jak na to?

  • Smíchej mascarpone, kokos, kokosovou mouku a sladidlo.
  • Ze směsi tvaruj kuličky a dovnitř nezapomeň dát po jedné mandli.
  • Nakonec ještě kuličku znovu obal v jemně strouhaném kokosu.
  • Před podáváním nech kuličky vychladit v lednici a vychlazené je taky podávej – tak chutnají výrazně líp.

bigstock-homemade-sweet-white-chocolate-335407804.jpg

Kokos v hlavní roli - to jsou Raffaello kuličky ve své zdravější verzi.
bigstockphoto.com
Kdo by slaďoučké bonbóny nemiloval?

Čokoládová pěna pro nejmlsnější jazýčky

A nadšení milovníci čokolády se konečně dočkali echt čokoládového receptu.

Co potřebuješ: 70 g kvalitní hořké čokolády, 60 g másla, 15 g sladidla (erythritol, xylitol nebo čekankový sirup), 2 vejce, špetku soli a 200 g smetany ke šlehání

Jak na to?

  • Nech si rozpustit máslo a 60 g čokolády a pořádně obojí vymíchej do jedné pěkně hladké směsi. Směs by měla být teplá, ale ne horká.
  • Odděl si žloutky a bílky. Žloutky se sladidlem vyšlehej do pěny, bílky pak se špetkou soli do tuhého sněhu.
  • Do čokoládové směsi nejdřív vmíchej žloutky.
  • Pak přidej 100 ml smetany a promíchej.
  • Ručně pak pomalu a opatrně přimíchávej sníh. Neurychluj to, pěna by nebyla tak nadýchaná, jak může být.
  • Hotovou směs rozděl na porce a nech přes noc v lednici.
  • Před podáváním na ni nastrouhej 10 g čokolády, dozdobit ji můžeš i ovocem (podle zásad low carb třeba malinami, borůvkami nebo jahodami).

bigstock-vegan-chocolate-mousse-264031873.jpg

Čokoládové pěně jen málokdo odolá.
bigstockphoto.com
Aaach, čokoláda. Spousta čokolády! A v podobě pěny!

Který recept vyzkoušíš? A máš svou oblíbenou nízkosacharidovou mňamku? Poděl se o ni s námi v diskuzi pod článkem!

Související články