Bolí tě často hlava? Pomůže sauna, masáž i obyčejná voda

dlouhodobá migréna
Zdroj: 
www.bigstockphoto.com
13. 02. 2016
|
Trápí tě často bolest hlavy? Máme pro tebe tři tipy, jak se této nepříjemnosti rychle zbavit. Nejedná se přitom o nic složitého, ani nemusíš zásobovat tělo chemií pomocí různých preparátů. Často jde vyřešit příčina bolesti úplně jednoduše.

S hlavou bolavou? V sauně starosti odplavou!

Mezi blahodárné účinky finské sauny patří uvolnění těla i mysli. Při pobytu v horkém prostředí dojde k silnému okysličení a prokrvení těla, odplavení škodlivých látek a zmírnění bolestí kloubů i svalů. A co je nejdůležitější, ustupují i dlouhotrvající migrény.

Velkou výhodou je, že když si chceš dnes užít trochu horkého odpočinku, nemusíš ani navštěvovat veřejné sauny. Saunovací kabinu si můžeš pořídit klidně domů. V současnosti se vyrábějí typy, které se hodí do interiérů i těch nejmenších rozměrů. Domácí finské sauny tak můžeš dnes běžně vidět třeba i v panelákovém bytě.

relax v sauně

Správný pitný režim je základ

Mezi nejčastější příčiny bolesti hlavy patří nedostatek tekutin. Nezapomínej proto na dostatečnou hydrataci ani v zimně. V létě nás horko přirozeně nutí navýšit příjem vody, v chladnějších měsících na to ale mnohdy zapomínáme.

Bolest hlavy můžeš mít i tehdy, když jsi pila dost, ale tělo nestačí vyplavovat některé látky v dostatečné rychlosti. Zkus proto ještě trochu zvýšit příjem tekutin a pořádně se zásobit neperlivou vodou. Můžeš do ní přidat pár kapek citronu, které čištění organismu dobře nastartují.

prášky na bolení hlavy

Relaxuj a dopřej si uvolňující masáž

Pokud se rozhodneš řídit prvním bodem a zajdeš si třeba do infrasauny, objednej se rovnou i na relaxační masáž. Bolest hlavy je totiž často spojená se špatným držením těla a rozbolavělými zády. Klasická půlhodinová nebo hodinová masáž bude nejen příjemná, ale odblokuje i šíji a krční páteř, odstraní stres a dodá ti čerstvou dávku potřebné energie.

A pokud nechceš nikam jezdit, popros někoho doma, nebo si namasíruj jemně krouživými pohyby krk a spánky sama. Promasírovat můžeš rovnou i čelistní část obličeje, při stresu totiž mnohdy nevědomky zatínáme zuby.

 

Související články