Plavková sezona se blíží: Jak se nezbláznit z diet?

Je vám bližší jablko nebo hamburger? Pokud chcete mít postavu jako lunt, sáhněte raději po ovoci.
Zdroj: 
www.bigstockphoto.com
15. 05. 2017
|
Léto pomalu, ale jistě klepe na dveře a plavky se ve skříni dostávají nebezpečně čím dál více do popředí. Nadbytečná kila už neschováš pod volný svetr a ani volné džíny a la boyfriend neskryjí větší zadeček. Takže co s tím?

Ať chceš nebo ne, vzhled figury z neuvěřitelných 70 % ovlivňuje strava. Můžeš běhat, mučit se ve fitku nebo místo MHD chodit do práce pěšky, ale špíčky jen tak nezmizí, pokud se budeš cpát dortíčky a chipsy při sledování – nedejbože – Růžovky nebo Ulice.

Zdravá strava je důležitá, ale ne všechny baví. Diety mají super výsledek, dodržuješ-li striktně režim, ale pokud jednou povolíš, jojo efekt na sebe nenechá dlouho čekat. Nastav si pravidla, která jsi schopna dodržet a která pro tebe nejsou moc těžká.

Jez, když máš hlad, a vyřaď mouku

Celé je to vlastně velmi jednoduché. Jez, jen když máš hlad. Kručení v břiše nemusí být nutně hlášením těla, že strádá. Naopak, tvůj žaludek uklízí pozřené jídlo. Více snídej a méně si dopřávej k večeři. Vynech pšenici a nahraď ji moukou žitnou. Pokud máš tu vůli, omez veškerou mouku.

Chceš zhubnout? Zapomeň na dortíčky, chlebíčky, chipsy, ale i na pečivo!
Chceš zhubnout? Zapomeň na dortíčky, chlebíčky, chipsy, ale i na pečivo!

Čokoládu nahraď sladkým ovocem. Miluješ štrůdl? Oloupej si jablíčka, posyp je skořicí a oříšky a vlož do trouby. Slazené džusy, polévky s tučnou smetanou či ovarové koleno vyměň za životodárnou vodu, vývary a fresh saláty.

Aby ses z toho nezbláznila, stanov si jeden den v týdnu jako takzvaný cheating day, kdy můžeš sníst, co chceš.

Hýbej se!

Jestliže strava tvoří 70 %, zbytek musíš nahnat na pohybu. Nemusíš si nutně kupovat permanentku do fitness centra, ale rozhýbat zadek je potřeba! Vytáhni brusle, kolo či při procházce se psem zrychli tempo. Tuk se nejlépe shazuje při kardio cvičení, mezi které patří i plavání a právě i rychlá chůze. Udělej si čas alespoň dvakrát týdně na hodinu pohybu a kila půjdou zaručeně dolů.

Nebuď lenoch a jdi se proběhnout do parku! Tvoje tělo ti poděkuje!
Nebuď lenoch a jdi se proběhnout do parku! Tvoje tělo ti poděkuje!

A zlatá rada na závěr. Většina boubelek nabírá svá kila při kávičkování s kamarádkou, či večeřičkách s přítelem. Nahraď tyto aktivity jinými a hlavně vynechej z trávení volného času hlavního aktéra - jídlo.

Těšíš se, jak si večer dáte s partnerem milovaný mrkvový dort? Těš se raději, jak si půjdeš koupit nový módní kousek, jak si stáhneš nový song do mp3, jak si nově uspořádáš kořenek v kuchyni, či jak navštívíte s kamarádkou kino. Těš se z maličkostí, ne z malých zákusků!

Související články