Chutě na sladké nebo pečivo. Co znamenají?

Chuť na pečivo může naznačit, že ti v těle chybí něco důležitého.
|
29. 04. 2019
|
Taky se ti stává, že máš neutuchající chuť na slané pochutiny, cukrovinky nebo pořádně tučné jídlo? Možná nad tím jen kroutíš hlavou, zatímco se snažit vymanit ze začarovaného kruhu. Prozradíme ti, co se ti specifickými chutěmi tvoje tělo snaží říct!

Ach, to sladké

Chutě na sladké jsou pravděpodobně nejčastější. Aby ne, cukr je droga jak vyšitá. Ale! Za problémem, že tvoje tělo sladké vyžaduje, stojí nejspíš nedostatek chromu. Ten totiž pomáhá inzulinu vstřebávat glukózu do buněk v těle. Chrom najdeš v mase, lesních plodech, melase nebo třeba v červené řepě. Pokud nic z toho příliš nemusíš, pořiď si chrom v tabletkách, ať máš jistotu, a uvidíš, že jakmile se hladina srovná, chutě odezní.

bigstock-homemade-donuts-with-sugar-and-278427907.jpg

Chutě na sladké poukazují na nedostatek chromu.
Chutě na sladké jsou nejspíš nejčastější.

Speciální kategorií je chuť na čokoládu, která ale poukazuje na nedostatek něčeho jiného – hořčíku. U žen jeho pokles souvisí hlavně s obdobím menstruace. Proto bychom během svých dní někdy snědly celý regál… Hořčíku mají lidi obecně nedostatek. Z těla ho vyčerpává třeba nadměrná konzumace kávy, alkoholu nebo perlivých nápojů.

Pečivo není zlo, ale…

Že bys měla omezit pečivo na správnou míru, pokud chceš hubnout nebo si udržet váhu, to je prostě dané. Pečivo je zdroj sacharidů, které se při nevyužití ukládají v podobě tuků v těle. Chuť na pečivo, i když si ho v dobře zvoleném množství dopřáváš, může značit nedostatek triptofanu. Ten mimochodem poznáš i pokleslou náladou, projevuje se i potížemi se spánkem nebo dokonce úzkostmi, protože tryptofan reguluje serotonin (ano, ten všemocný hormon štěstí).

Pokud tě tahle chuť často trápí, přidej do jídelníčku krůtí maso, vajíčka, mléko, banány nebo kešu oříšky.

Dala bych si flákotu!

Míváš často chuť na maso? Což o to, je to skvělý zdroj bílkovin, ale taky i tahle chuť má svůj význam, který není radno podceňovat. Obohať svůj jídelníček o zinek a železo. Zinek ti mimochodem pomůže i s obranyschopností organismu – při jeho nedostatku snáz podlehneš kdejakému bacilu. Železo a jeho správná hladina ti zase pomůže cítit se líp, ne tak unaveně.

bigstock-178109275_1.jpg

Doplň zinek a železo a chuť na maso nejspíš zmizí.
Zinek a železo, to je to, oč běží, když máš často chuť na maso.

Kafe!

Že si kávu dáváme, protože ji máme rádi a protože nás nakopne, to je v pohodě. Pokud na ni ale míváš často vyloženě chuť, můžeš se potýkat s akutním nedostatkem železa. Mohla by ti pomoct brokolice a sušené meruňky (ale jen sušené, ne ty běžně přeslazované).

S jakými chutěmi se nejčastěji potýkáš ty? Dej nám vědět do diskuze pod článkem!

Související články