Pravidla o pitném režimu, která dodržuješ zbytečně. Neplatí!

Hlavní tekutinou v pitném režimu by měla být voda.
18. 06. 2018
|
S dodržováním pitného režimu má problém snad každý druhý. A hlavně se kolem něj točí tolik nepravd, že je těžké se zorientovat v tom, co je opravdu dobře, a čím se naopak vůbec nemusíš zaobírat a trápit. Podívej!

Pravidlo první – čím víc, tím líp

Tohle je ten nejrozšířenější mýtus, který kdy o pitném režimu existoval. Nedostatečný příjem tekutin může způsob pořádné potíže, zácpou počínaje, poškozenými ledvinami konče, ale nadměrný příjem zase zatěžuje ledviny až neúnosně. Taky neplatí, že bychom měli vypít aspoň 2 litry. Kde je tedy pravda? Ideální pitný režim závisí na tvojí hmotnosti. Na každých 30 kg tvé váhy připadá 1 litr vody.

Pravidlo druhé – pít bychom měli jenom vodu

Samozřejmě, voda je tou nejvhodnější součástí pitného režimu. Zle ale neudělá ani malé množství ovocného nebo bylinkového čaje. Pozor na kávu a zelený a černý čaj, ty se do pitného režimu nepočítají. Přidat můžeš i nedoslazované zeleninové a ovocné šťávy, ale nesmíš to přehánět, jsou v nich cukry.

Náš tip: Horko je tu! Zařaď do pitného režimu vodu s okurkou a citrónem a užij si perfektní a zdravé osvěžení!

Domácí limonáda je skvělá v tom, že víš, co v ní opravdu je.
Do domácí limonády můžeš použít to ovoce, na které máš právě chuť.

Pravidlo čtvrté – pivo mě zavodní

Máš v horkém letním dni ukrutnou žízeň a nepopsatelnou chuť na pivo? To se nedivíme, máme to stejně. Pivo sice uhasí žízeň, která tě právě sužuje, ale nenahradí tekutiny, které ze sebe vydáš. Alkohol totiž přispívá k dehydrataci organismu a správně bychom půl litru piva nebo vína měli vyrovnat stejným množstvím vody.

Pravidlo páté – pitný režim doženu večer

V práci ses nestihla ani napít a večer máš vůči svému tělu výčitky? To rozhodně neznamená, že bys do sebe měla najednou naklopit litr vody. Jednak bys celou noc běhala na toaletu, jednak bys nepříjemně zatížila ledviny. Ideální je vypít trochu tekutiny třeba každou hodinu. Dneska už na to existují i aplikace, které ti spolehlivě připomenou, že je čas si pár doušků dát.

Co ti na pitném režimu dělá problém a které další lživé pravidlo jsi slyšela nebo četla? Napiš nám ho do diskuze pod článkem a varuj ostatní!

Související články