Jak zatočit s podzimní depresí? Rady, které fungují!

Depka není deprese. Jak poznat její závažnost?
20. 11. 2016
|
Změna času, tma už ve čtyři odpoledne, podzimní plískanice, holé stromy a po sněhu ještě hodně dlouho ani stopa. Co s načatým podzimem? Hlavně nepropadat podzimní depresi! Máme pro tebe 9 rad, díky nimž si na tebe žádná depka nepřijde!

Zaútoč bylinkami

Třeba taková třezalka tečkovaná nebo meduňka – to jsou bylinkové královny, které obsahují nespočet vonných silic, jež v našem mozku spouštějí tvorbu endorfinů. Kromě toho pomáhají proti stavům úzkosti, depresím, nespavosti a navozují vnitřní klid.

Láska jménem čokoláda

Pokud jsi zrovna v dietě, při konzumaci kvalitní hořké čokolády se budeš muset malinko krotit. Mysli ale na to, že tato sladká pochutina zvyšuje hladinu serotoninu a endorfinu v mozku a kromě toho obsahuje řadu stimulantů, které tě vyburcují k maximálnímu výkonu.

via GIPHY

Přečti si také: 9 důvodů, proč se zakousnout do čokolády. Znáš je?

Pohybem k úsměvu

Určitě tě nepoženeme na okruh do lesa plného bahna. Co takhle si ale zajít na jógu, zaplavat do krytého bazénu nebo zaskákat na trampolínách? Při sportu opět dochází k tvorbě a vylučování hormonů štěstí, které jsou pro zahnání podzimních chmur klíčové.

Ať je hudba tvůj lék

Pusť si svou oblíbenou skladbu rychlejšího tempa a pořádně se při jejím poslechu vyblbni. Uvidíš, že šílené taneční kreace ti zaručeně vykouzlí úsměv na tváři. Jen bacha, ať svým vystoupením nepobavíš mladšího bráchu nebo kocourka právě se vracejícího z práce.

Hudba může pomoci ke zlepšení nálady.
Lunetic si pouštět nemusíš. Vyber si hudbu, kterou máš opravdu ráda. Uvidíš, že ti vylepší náladu!

Náš tip: Depka není deprese! Ale co když je vážně zle?

Nezapomeň posnídat

Snídaně je základ dne! To je bez debat. Pokud se ale postaráš o její správné složení, dodáš tělu nejen potřebnou energii, ale také oživíš mozek, který se přestane při produkování serotoninu flákat. Doporučit můžeme třeba celozrnné pečivo nebo čerstvé ovoce (zvláště banány obsahující antistresovou bé šestku) a velkou sklenici vody.

Jak odstartovat den? Odhal 5 tipů na zdravou a dobrou snídani, která tě zasytí

Dopřej si dostatek spánku

Že ti 4 hodinky stačí? Nestačí! Zaklapni večer notebook dřív a nech poslední díl Her o trůny na zítřek. Ideální je, pokud v posteli setrváš 6-8 hodin. Pokud si takový luxus nemůžeš dovolit, alespoň se pokus usínat a vstávat ve stejnou dobu (je to kruté, ale výjimky se nepřipouští ani o víkendu!).

Dopřej si každý den 6-8 hodin spánku.
Unavený mozek je ideální živná půda pro podzimní depku. Takže to tak nenech!

Všemocné postelové hrátky

Při milování se v těle vylučují hormony oxytocin, serotonin a dopamin – skvělá trojkombinace, se kterou zaženeš každý splín. Takže žádné projíždění Facebooku! Nahoď sexy prádýlko a zachumlej se s kočičákem pod peřinu.

Zajdi si na procházku

Mozek dostane pořádnou dávku kyslíku, a pokud mezi mraky občas vykoukne sluníčko, dopřeješ si také dávku vitamínu D, jež má na naše psychické rozpoložení nemalý vliv. Zhluboka dýchej a užívej si okolní přírody, kterou v jiném ročním období takhle barevnou rozhodně neuvidíš.

Rozmazluj se

Zajdi si na masáž, dopřej si voňavou koupel s pořádnou dávkou bublinek, rozmazli se novými botkami nebo si jednoduše zajdi na to výborné sushi, které si tak dlouho odpíráš. Zkrátka a dobře si udělej radost – nikdo jiný to za tebe totiž neudělá!

A jak bojuješ s podzimním splínem ty? Pochlub se svými triky na našem Facebooku nebo na Instagramu s hashtagem #jsmekocky!

Související články