5 rad, jak mít díky jídlu krásné a zdravé vlasy. Znáš je?

Pro zdravé vlasy je důležité zdravě jíst.
12. 10. 2016
|
Nejlepší vlasová kosmetika tě nejspíš nikdy nespasí a nezajistí ti ty úžasné a zdravé vlasy, pokud si nedáš pozor na to, čím je živíš zevnitř. Skladba jídelníčku na ně totiž působí, a to docela zásadním způsobem.

Víš, že vlasy rostou rychlostí asi jeden centimetr za měsíc? A stejně jako třeba u nehtů, závisí jejich kvalita na tom, jestli máš dostatek vitamínů a minerálů, na genech a dědičnosti nebo na kosmetice, kterou používáš, a na péči, kterou jim věnuješ. Zjisti v následujících odstavcích, jak se už od základu postarat o to, abys měla vlasy pevné, zdravé a krásné!

Dopřej si pestrý jídelníček

Nejen kvůli vlasům se vykašli na rychlovky z rychlého občerstvení, které často znamenají jen prázdné kalorie a minimum živin. Zařaď hodně zeleniny, k ní přiber ovoce, kvalitní bílkoviny, jako je maso, sýry, vejce, tofu nebo tvaroh, a sacharidy – tmavé pečivo (to skutečně tmavé, ne barvené), brambory, rýži a další.

Zeleninu hlavně zelenou

Pro vlasy je z celého spektra zeleniny nejdůležitější ta zelená – brokolice, špenát, fazolky, salát a listová zelenina. Z té totiž načerpáš vitamíny A a C, železo a vápník. Všechno dohromady je hotová podpůrná bomba, která se postará nejen o objem, ale i o produkci přirozeného kožního mazu, který je pro kvalitu vlasů důležitý.

Pro vlasy je důležité přijímat vitamíny a minerály ze zeleniny.
Konzumace zelené zeleniny ti rozhodně udělá radost v podobě krásných vlasů.

Vajíčka zevnitř i zvenčí

Vejci si můžeš taky pomoci. Jednou možností je udělat si ze syrových vajíček zábal na vlasy, určitě se ti ale osvědčí i jejich konzumace. Udělej si čas od času míchaná vajíčka. Pro otrlejší je tu ještě jedna možnost, a to pití rozšlehaných vajíček.

Vyzkoušej luštěniny

Jestli ti luštěniny nezpůsobují závažnější zažívací potíže, pak vsaď na kombinaci zinku, železa a proteinů, kterou obsahují. Za nezdravé a lámavé vlasy totiž často může právě nedostatek těchto látek, takže je dost velká šance, že se to pravidelnou konzumací luštěnin zlepší.

Mohlo by tě zajímat: Barvy ovoce a zeleniny: která je na co nejlepší?

Oříšky, oříšky, oříšky!

Nemáme teď na mysli, že bys měla večer u televize spořádat pytel pražených a přesolených ořechů, ale ořechy v jejich „natural“ podobě nevynechávej, můžeš si je dopřát třeba k svačince. Skvělé jsou para ořechy, kešu nebo vlašské oříšky. Všechny tři druhy obsahují hodně selenu, omega-3 mastné kyseliny a alfa-linolenové kyseliny, které pozitivně působí na kondici vlasových kořínků.

Zařaď červené maso

Červené maso je jednou z potravin, které úspěšně zabraňují vypadávání vlasů. Nachází se v nich totiž železo, které se v kombinaci s ostatními látkami v mase v těle lépe vstřebává, a síru, která podporuje prokrvování pokožky (i na hlavě), takže jsou pak vlasy kvalitnější a rychleji rostou.

Pestrý jídelníček je základ zdraví, a to nejen pro vlasy.
Jídelníček by měl být pestrý, a to v rámci jednoho týdne. Zaměř se na to!

Alkohol a smažená jídla. Co ještě vynechat nebo omezit?

Stejně jako existuje seznam potravin, které bys měla kvůli svým vlasům konzumovat, existuje i seznam toho, čemu by ses měla vyhnout nebo to alespoň omezit. Na prvním místě musíme zdůraznit, že je vhodné omezit příjem cukru a sladkostí, pak smažených jídel a pochutin typu chipsy. Zkus taky omezit přísun soli, alkoholu a kávy.

Přečti si také: Raw strava: v čem spočívá a proč z ní tak šílíme?

V žádném případě vlasům neprospívají jednostranné diety, takže pokud sis všimla, že tvoje vlasy trpí během diety, v níž chybí některé druhy potravin, pak může být na vině právě ona. Důležité je i to, abys nejedla omezený výběr jídel po dlouhou dobu, strava by měla být pestrá i v rámci jednoho týdne.

Neméně důležitý je pitný režim. I přesto, že je silně individuální, denní příjem by se měl pohybovat kolem 2 litrů a v ideálním případě by mělo jít o vodu nebo neslazený ovocný nebo bylinkový čaj.

Máš potíže s vlasy nebo tip pro ostatní, co udělat pro jejich krásu a zdraví? Poděl se o to s námi na Facebooku nebo Instagramu s hashtagem #jsmekocky!

Související články